MijnOegandareis.reismee.nl

Ons eerste gezamelijke weekje

Hallo allemaal,

Hierbij een verslagje van ons eerste gezamelijke weekje.

We hebben heel veel gedaan en zijn iedere dag op stap geweest. Meestal met het lokale vervoermiddel de Boda boda. Op zaterdag hebben we even een beetje de stad verkend en op zondag zijn alle naar calvary chapel geweest. Als je daar voor het eerst bent moet je je voorstellen dus dat heeft papa netjes gedaan, hij werd daarna vaak als voorbeeld in de preek gebruikt.Op maandag zijn we naar Busaana gegaan. Hier hebben we de school bekeken en een rondje door het dorp gelopen om te kijken waar en hoe de kinderen wonen en waar ik werk. Dit vonden papa, mama en Merel best heftig. Oeganda is geen ander land maar een andere wereld. Het is schrijnend om te zien hoe arm de gezinnen zijn en ook dat de kinderen aan hun lot overgelaten worden. Het duurde maar een paar minuten voor we aan elke vinger 1 kindje hadden lopen. Op dinsdag zijn naar het weeshuis Home sweet home. Dit is een weeshuis voor kinderen met en zonder handicap. We hebben samen met de gehandicapte kinderen een stuk gelopen en hebben daarna met zijn alle bij het weeshuis gegeten. Een lokale maaltijd genaamd pocho en beans. Dit is een soort droge maÏs puree met bruine bonen. Niet onze favoriet maar we hebben dapper ons bordje leeg gegeten. Op woensdag hebben we een lepra- en gewoon ziekenhuis bezocht. Bij het lepraziekenhuis hebben we brood, koekjes, jam en zeep uitgedeeld voor de kerst. Wat waren de ouderen hier bij mee. De vrouwen hebben voor ons gedanst en de mannen hebben voor ons gezongen. Daarna zijn we doorgegaan naar het gewone ziekenhuis waar werond werdengeleid op de kinder- en kraamafdeling. Bij alle pasgeborenen hebben we een mutsje uitgedeeld. Donderdag was het natuurlijk kerst. We zijn naar een kerstviering in Calvary chapel geweest. De dienst duurde 3 uur maar we hebben enorm genoten. Wel apart kerst vieren in de tuin van de kerk met je zomerkleren aan. Vandaag zijn we nog een keer naar Busaana geweest om alle kinderen te schminken. Hier hebben we ontzettend van genoten en de kinderen ook. Daarna hebben we lokaal gegeten bij de Pastor van het dorp en zijn gezin, wat ook de familie van Job en Jennie is (Het stel waar ik in huis woon).

Morgen hebben we een lekker relax dagje en gaan we ons klaarmaken voor de safaritour die zondag start. We hebben er enorm veel zin in!

Groetjes van ons allemaal.

Corien de Jong

Wat mooi beschreven Amber!
Fijne tijd met je familie!

Marco

Hallo allemaal, wat beleven jullie veel zeg!
Fijn dat alles goed gaat.Geniet ervan en fijne dagen
gewenst groetjes van ons allemaal!!!

ot

Amber wat ontroerend. Wij wensen jullie nog een goede tijd met en voor elkaar, sjaloom!

Johan en Bea

Dit is een kerstfeest die jullie nooit meer zullen vergeten. Mooi dat jullie samen kunnen genieten en tegelijk wat goeds kunnen doen voor de mensen daar! Nog een hele fijne tijd toegewenst.

Joan

Wat een bijzondere kerst! Dikke knuffel en veel plezier voor de safari!
xxx

Wilma

Wat fijn dat je je familie alles kan laten zien! Begrijpen zij in elk geval wel precies waar je was!!! En nu met z'n allen op safari, geniet van deze bijzondere tijd!!! xx

Pa en Ma k

Heftig wat jullie zien ik moet niet te lang naar die foto,s kijken want dan schieten de tranen in mijn ogen.Wij wensen
jullie veel sterkte en Gods zegen toe

Coby van houdt

Indrukwekkend verhaal Amber, en nog een fijne tijd samen.

Theo en Petra

Jullie maken zo heel wat mee, mooi dat je dit nu allemaal aan je ouders en Merel kan laten zien. Een hele fijne tijd met elkaar!
Dikke knuf xxx

jan kooijman

Hallo familie,

Hier in het koude besneeuwde nederland lezen we met veel plezier jullie reisverslagen. Geniet van jullie safari. Bijzonder om kerst in je korte broek te vieren. Hopen jullie snel weer te zien.
Groeten van Jan, Trudy, Claudio en Emely, Jowan

Maaike vd Berg

Indrukwekkend Am. Wat heerlijk om dit met je ouders en zus te mogen doen, helemaal in deze decembermaand. Zullen jullie nooit vergeten.
Geniet ervan! XXX

Rozemarijn de Wolff

Hoi Am,

Wat zijn je verhalen leuk allemaal zeg! Gaaf hoor wat je allemaal daar doet. Een hele fijne tijd nog gewenst!!

Liefs Roos

Fam. pakvis

Wij wensen jullie een gezegend 2015 en een fijne tijd daar met elkaar . Leuk om dit mee te maken als gezin . Groetjes van ons uit het koude Nederland .